вторник, 6 май 2014 г.

Футуристичния музей на Порше

Още в началото искам да направя уточнението, че днешната публикация не е само за феновете на спортните коли, бързите скорости и високите нива адреналин...
Футуристичният музей на Порше е архитектурен шедьовър от 21 век! Стоманената конструкция на сградата впечатлява с огледалната си фасада, разчупени форми и нестандартни архитектурни решения.
 
Музеят е изграден в предградие на Щутгарт, което е родно място на спортните автомобили Порше. В непосредствена близост се намират фабриката и администрацията на Порше.
Строителството й продължава три години и приключва през декември 2008 годинаЗа изграждането на музея са похарчени около 100 милиона евро.

 
Виенски архитект е създател на тази футуристична сграда.

 
 Интериорът на музеят е завършен изцяло в бяло, полирана неръждаема стомана и стъклопакет. 
 
 
Volkswagen “Käfer”, 1950 / Моделът е известен у нас като"Фолксваген Костенурка"
 
Porsche 356/2 Coupe, 1948
Porsche 914
Porsche 356 Number 1 Roadster, 1948
 
Porsche 356 Speedster, 1954  - Този модел е представен в края на 1954 година, като дизайнът му е съобразен със съветите на вносителя на компанията за САЩ Макс Хофман за по-успешно лансиране на автомобила на американския пазар.
 
С ниското си предно стъкло, което се сваля лесно, сгъващи се седалки и цена от 3000 долара, Speedster моментално става хит.
 
 
Каросерия на Porsche 908, подсилена с фибростъкло и тежаща само 130 кг
 
Porsche 904 Carrera GTS, 1964 - Разработено от Фердинанд Александър Порше, внук на създателя на компанията, това "Порше" 904 е първият модел на компанията с каросерия от фибростъкло. Тъй като може да бъде оборудван с различни двигатели, автомобилът има и разнообразни приложения.
Само пет месеца след появата си, Carrera GTS печели състезанието Targa Florio и до днес се смята за една от най-красивите спортни коли.
 
Porsche 911 Carrera RS 2.7 Coupe
 
Porsche 911 S Type 915, 1970 г. - Този модел е първи опит за приближаване към четириместните автомобили, които са били алтернатива за капризните клиенти, нуждаещи се от повече от две седалки. Макар че работата по прототипа на "Порше 911 S Type 915" продължава четири години, колата така и никога не влиза в производство...
 
Porsche 911 Turbo Number 1
 
Porsche 924
 
Porsche 2000 GS Carrera GT
 
12-цилиндров турбо двигател "Порше 917/30" -  Този двигател е един от най-мощните, създавани някога от компанията "Порше"
 

В музеят Порше ще видите уникални и емблематични модели на Порше като 356, 911, 550 (спайдър), 904, 914 и 924 (роудстър, спийдстър, бокстер и кабриолет) в ярки цветове и различни по форма и размери. Enjoy! (o:
 
 
Състезателни страсти...

 
 ... и добре познатите модели - Porsche Cayman S, Porsche Boxter S и Porsche 911 Turbo S...

Спомени и награди от над 28 000 победи, които са постигнали автомобилите на "Порше"
Легендата “Порше” се свързва с името на Фердинанд Порше. Още съвсем млад той наследява бащината си тенекеджийска работилница и успява да утвърди своя талант.
 
Историята твърди, че Фердинанд сам изработил динамо, което произвеждало достатъчно електроенергия за целия им дом. Едва тогава баща му склонил да го запише във вечерните курсове на местния техникум и да помогне на младежа да сбъдне своята мечта, която днес наричаме с едно име – Порше! ;-)
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар